Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Ardennenoffensief

Durbuy-Dirbach (lux) 104km T 517km Heerlijk geslapen vannacht! Kabbelende Ourthe en verder geen enkel geluid. Jongelui waren bezig met kampvuur toen we terugkwamen van etentje. Vannacht licht geonweerd en geregend, maar vanochtend was het weer droog, wel stuk frisser. Vandaag stond in het teken van het Ardennenoffensief, zowel letterlijk als figuurlijk. Overal herinneringen aan deze roemruchte periode, waarin vooral veel Amerikanen hun leven lieten voor onze vrijheid! Wij maakten vandaag optimaal gebruik van dit verworven recht: we gingen geheel uit eigen vrije wil de strijd aan met de Ardennen! Uiteindelijk wonnen we, door om half zeven op camping Du Nord te Dirbach neer te strijken! Alweer zo'n oase, nu aan de Sure, vergelijkbaar riviertje zoals de Ourthe, maar nu in Luxembourg! Erg aardige ontvangst, door ouder echtpaar. Gelukkig konden we nog wat kopen in kampwinkeltje, want we hadden geen kans gezien om iets aan te schaffen onderweg! Omdat het net even regende toen we wilden gaan koken, gingen we onder afdakje zitten, waar we heerlijk potje pasta maakten! Onderweg was het gezellig in La Roche, waar we op zonnig terrasje even koffie met appeltaart bestelden. Dat appeltaart namen ze wel heel letterlijk: we kregen met z'n tweeën bijna een hele appeltaart! Ik durf te stellen, dat we die er vandaag ruimschoots af gefietst hebben! Want we hebben vandaag echt een paar schitterende kilometerslange afdalingen meegemaakt!