Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Voorbereidende oefeningen!

Met zo'n schitterend voorjaar hoef je je er nauwelijks toe te zetten om op de fiets te stappen om eens flink wat km te maken. Dat hebben we dan ook flink gedaan de afgelopen maanden. Zo hebben we stukken in Noord-Holland gereden, waar we nog nooit zijn geweest. Vooral in de buurt van Schoorl en Bergen hebben we weer een aantal prachtige fietsroutes 'ontdekt'.

We zijn ook weer eens op visite geweest bij Kees en Jacolien in Schoonhoven. Op zaterdag 21 mei heen en zondags terug. Samen 212 km. Het was prachtig weer, alleen zondag waaide het behoorlijk hard (zijwind) In ieder geval was het een geslaagd weekend en een prima test.

Op 21 juni ga ik nog een workshop volgen bij de vakantiefietser. En op 24 juni krijgen onze fietsen nog een grote onderhoudsbeurt. We hopen er dan helemaal klaar voor te zijn.
We zijn van plan om via Meerkerk, door Belgie, luxemburg, Frankrijk naar Bern te fietsen en daarna over te stappen op de prachtige route door Noord-Italie (Piemonte!) naar Nice. Onderweg nog gezellig bij Theo en Ellen op visite en dan nog een schitterende (nieuwe) route door de Provence.
Op 30 juli met de fietsbus vanuit Avignon terug!

Paul en Petra

De voorbereiding is in volle gang zo te lezen!Een goede voorbereiding is het halve werk en dan vanaf 1 juli genieten !!!!

Kees en Andriesje

Beste Petra en Paul,
Toevallig lazen we jullie berichten vandaag. We waren een lang weekend naar Frankrijk geweest om Marit weg te brengen naar haar vakantiewerkhotel vlak bij de Alpe d'Huez! Heerlijk sfeertje daar na de Alpeduzes en ook de Dauphiné kwam nog langs! We kregen kortom helemaal de fietskriebels daar en zeker, toe we thuisgekomen jullie verhalen lazen! Fijn om te lezen, dat het zo goed met jullie gaat! Jullie genieten zo te lezen flink! Pittige afstanden leggen jullie af hoor! Denk er om, dat je vooral onderweg geniet van alles wat je tegenkomt. Nog een hele fijne reis toegewenst en hopelijk geen pech meer!
gr. Andriesje en Kees

Kees en Greet

Een korte reactie hier uit Frankrijk. Het valt namelijk niet mee om hier te internetten. We volgen jullie straks ook op jullie reis en wie weet zien jullie Kees nog in Italie. Dat zou leuk zijn. Alvast de groetjes van ons uit Frankrijk

Paul en Petrta uit Trento, Italie

Hoi die Kees en Andriesje,

Even bijpraten vanuit Italie. We denken regelmatig terug aan de gezellige en ter voorbereiding ook nuttige bijeenkomst die we hebben gehad. De site die kees voor ons heeft aangemaakt is een eclatant succes. De exposure is hoog, de reacties leuk en hartverwarmend. Wat is het onzettend leuk om in den vreemde de reacties te lezen van iedereen die met je meeleeft. Dat maakt de reis zo mogelijk nog veel specialer.

Goed te lezen dat jullie voorbereidingen in volle gang zijn, want ik hoef jullie niet uit te leggen hoe belangrijk dat is. Het is zo begin juli, en dan gehts loss.

Over jullie reactie van recent: Inderdaad, jullie zeulen nog een tent mee. Met toebehoren!! Wij zaten vanavond onder de pizza net te overleggen. Wij weten niet precies hoe jullie route over de Alpen gaat. Zoals ik de Alpen ken zijn die in Zwitserland beduidend lastiger dan de Alpen in Oostenrijk. Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen, en die moeten we achteraf ook zeker uitwisselen.
veel sterkte met de laatste voorbereidingen.
Paul & Petra, Trento, Italie

Kees en Greet

Dag lieve mensen uit Middenbeemster,
Jullie fietsreis staat op het punt van beginnen! Hopelijk is het inmiddels goed gesteld met de klimspieren?
We wensen jullie vanuit Bayonne het allerbeste en mooie fietsavonturen toe. Greet is al bijna aan de finish. En zoals je merkt krijgen we al goed onder de knie om ons weblog te beheren. Dank zij de cursus van Kees !