Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Assisi en Umbrië waanzinnig mooi!

24-7-12 rustdag: bezoek Assisi bewolkt 20' later zelfs regenachtig en harde wind. Toch nog 18 km Maar dat mocht de pret niet drukken! Eerst de grote kerk (basilica di San Francesco) bezocht, daarna superiore, koffie .., regen daarna naar kasteel (Rocca Magiore geklommen ... Niet erg mooi uitzicht... Helaas Terug naar stadje: krypte van de Duomo San Rufuno bezocht! Schitterend! Eten in oudste restaurantje van het stadje.heel echt!  Terug langs basilica di Santa Chiara waar vriendinnetje van Franciscus (Clara) ligt begraven. Toen nog naar de Basilica di Santa Maria degli Angeli. Schitterend interieur, vooral kleine kerkje in de grote kerk! En je hoeft niet gelovig te zijn, om te erkennen, wat een bezoek aan dit schitterende pelgrimstadje voor velen betekent! Veel ontzag en respect! 25-7-12 Assisi-Narni: 96 km Heel vroeg op! Mooi weer. Koffie , geen brood, wel yoghurt en jus en dan op weg! Schitterende route door de mooiste omgeving van Umbrië. Waanzinnig mooie dorpjes als zwaluwnestjes keurig tegen de berg aangebouwd, volkomen in harmonie met de omgeving! Eigenlijk een groot werelderfgoed! In Spello komen we Antoon en Anneke weer tegen! We wisten al van mede campinggasten dat ze naar Spello waren gegaan. Even bijpraten en dan ieder zijns weegs! Later op de dag zien we de tandem nog even bij restaurantje staan ( na lange afdaling) Ondanks hitte en stevig parcours toch om half 5 op camping Monti del sole even buiten Narni! Nog maar 2 etappes (120 km) naar Rome!

paul en petra

Ook dit is weer zo herkenbaar: bij iedere bocht denk je: "dit is nog mooier, weer een foto maken!" Al dat moois wil je vastleggen. Geniet nog van jullie laatste etappe's en dan Kees ...... nog een heerlijke duik in de zee en dan in 3 uur terug vliegen waar je weken lang druk mee bent geweest. Hopen op goed zicht en een plekje bij het raam.......... Tot ziens in een zonnig??? Middenbeemster

margreet pruis

ben benieuwd naar jullie foto's , want dat Umbrie lijkt me erg mooi !
dus bijna bijna....in Rome, misschien zijn jullie er nu al...
terug vliegen? ik dacht met de trein terug ! hier gister 30 graden , heeeerlijk, vandaag ook nog warm en dan helaas weer regen
nog een paar hele fijne dagen in Rome !
xx rob & margreet

Greet Timmerman

Wat genieten jullie weer van alles! Kees is op de terugreis naar huis en is al weer voorbij Dyon. Het weer is hem dit jaar wel erg welgezind. Volgesn mij nog geen druppel regen gehad. Geniet nog even verder de laatste 120 km.
Groeten Greet

Lucie Swarts

Wat is het weer een geweldig reisverslag. Ik kan bijna zien wat je daar allemaal vertelt Kees.
Allebei nog heel fijne reis verder toegewenst.
Groetjes Lucie