Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Apart dagje.

19-7-12 Ferrara-Ravenna 110 km Al lekker vroeg op. Maar Heerenveeners nog vroeger. Na koffie nog voor achten op fiets , want het wordt warm vandaag. Is al 25 graden. Wel lekker windje. Gezellig koffie in Portomaggiore en dan blijven fietsen, want temp loopt op naar 41 graden.. Maar wel wind, als je maar niet stil staat. Waartoe we overigens wel gedwongen worden, omdat we midden op de Povlakte, op stil weggetje opeens een trekkertje door een enorme kraan uit het water gehesen zien worden. De bestuurder blijkt te zijn overleden en is nog niet afgevoerd. luguber gezicht. We mogen er toch even langs. En dan gaat het gewone leven weer verder. In Longastrino doen we inkopen voor tussen de middag. Koude melk, yoghurt, koude broodjes met beleg :tramezzini) en ijslollies, waar van we de helft meegeven aan moedertje voor de bambini. Oh wat is het heerlijk koel in die supermarktjes, vooral bij de zuivel. We kunnen maar niet kiezen steeds.., Dan richting  Reno, waar we met pontje oversteken. Maar eerst nog even genieten van de mooie flamingo's in de Valli di Comacchio. Dan nog even stoempen richting Ravenna. Stad helemaal door in de richting van Lido di Dante. In de verte zien we opeens een gigantische wolk ontstaan. Hoe dichter we bij het Lido van Dante komen, hoe meer duidelijk wordt, dat Dante's inferno hier en nu bezig is zich te voltrekken! We worden door politie omgeleid terug richting Ravenna. Bij VVV horen we, dat de camping die we zouden bezoeken compleet ontruimd is ! Nu op camping dei Pini, die erg goed bevalt. Plekje aan zee en heerlijk gezwommen. Vanavond verse vis eten! Terwijl ik dit schrijf hoor ik de blusvliegtuigen nog af en aan vliegen om de brand onder controle proberen te krijgen. Hopelijk zijn er geen gewonden of doden.  Was me het dagje wel.. Maar wij zijn gelukkig nog gezond en genieten meestal elke dag! Ciao! Ps Paul en Petra: jullie B&B adresje vlak na Ferrara kwam te vroeg voor ons, maar zag er echt als oase uit!

Toby

En hier is nu pas de zon te zien. ±17/18 graden! Jullie gaan nu naar Assisi? Heel veel warme plezier.

margreet pruis

hoi hoi
dus heerlijk warm nu daar bij jullie, dan is het heerlijk om aan zee te zijn ! intussen zijn jullie alweer een stuk verder en het schiet mooi op denk ik naar de eindbestemming en daarmee jullie vakantie ook. dus geniet nog volop van jullie laatste week ! hier ook eindelijk mooi weer ! gister even naar stavoren en hindeloopen geweest op de motor, blijft mooi onze geboorteplaatsjes,gezellig druk daar!! nog fijne dagen en groetjes van ons, rob & margreet

Marit Pruis

hee lieve pap en mam,
even een berichtje vanuit Amsterdam waar wij zondagmiddag weer goed en wel zijn aangekomen;) een super vakantie gehad! ga jullie verhalen lezen! wanneer zijn jullie weer thuis?!
liefs,
marit en daan

Kees

Fijn om te lezen, dat het weer in Ned. nu eindelijk opknapt!
Vandaag onderweg naar Assisi. Het weer is hier nu helemaal van slag! Harde wind en maar 20 graden. De helft van vorige week! Maar we klagen niet hoor! Nu zijn jullie aan de beurt!
Bedankt iedereen voor alle leuke reacties!