Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Geflest??!!

Dirbach-Mallingen 98 km T615km Heerlijke dag vandaag! Ontbijten in het zonnetje, rustig pedalerend langs de Sure, langs de bakker in Ettelbruck (Escargots!) via prachtig fietspadennetwerk naar Mersch, broodjes en beleg en drinken kopen en dan op naar Luxembourg (stad!) Hier waren we nog nooit geweest, wel vaak langsgescheurd als we richting Zuid-Frankrijk gingen! Picknicken bij Bettembourg, daarna nog even een goedkope volle tank scoren en verder scheuren! Vandaag dus even in een ander tempo, genietend van alles wat je onderweg ziet: de eindeloze landschappen met daarin de bruine of witte koeien, orchideeën in de berm en heerlijke geuren in je neus van versgemaaid graan, koolzaad, maar ook bloeiende aardappelen kunnen erg lekker ruiken! Vlak voor Luxembourg picknicken we nog en zien een raar verschijnsel in de bomen: Steeds 2 flessen met daarin water? hangen over een tak hoog in de bomen!! Wie kent dit verschijnsel en duidt het ons???!!! Of werden we geflest?? Om half zes komen we aan op camping in Mallen. We zijn in Frankrijk! maar de eerste mensen die we spreken zijn Hollanders, met kooiker! Mevrouw wil ons wel op de borrel hebben, maar we bedanken beleefd: we hebben een strak schema: tent opzetten en inrichten, douchen, koken ( 25 x creatief met pasta!), wandelingetje, klaarmaken voor de nacht en 10 uur slapen! We genieten eigenlijk overal van en dat is dus onze vakantie! Morgen zware etappe naar Nancy! Maar daar duiken we even een nachtje lekker luxe in hotel! À demain!

dimar

Jeetje wat is het ontzettend leuk om jullie te volgen.Dat is wel erg gemakkelijk zo achter de computer. Ik leef wel met jullie mee.
fietse,
Dimar

Paul en petra

Zijn die flessen een fat morgana? wij zien ze ook keer aan het einde van de dag, maar dan met bier! En later met wijn!!!!wij zijn nu vlak voor Rome en herkennen jullie verhaal van verleden jaar: wat een hectiek!!! Maar we gaan er voor. Benedictus weet al dat we komen : de fietsn kunnen gezegend worden!!! Veel plezier in Noord Frankrijk, we weten hoe leuk het daar fietsen is!!!! Maar pittig!!! Maar jullie redden het!!! bon voyage Petra en Paul

Greet

Wij hebbben die flessen ook zien hangen in de bomen onderweg op onze reis. Voor mij riep het ook vragen op. Ik heb het daarna proberen op te zoeken op internet. Die flessen zijn daar w.s opgehangen voor ongediertebestrijding. Er zitten gisttabletten in het water. Dit trekt vliegen aan en eenmaal in de fles kunnen die er niet meer uit. Ik weet niet zeker of dit zo is, maar het klinkt wel aannemelijk.
Succes met etappe Nancy!

marit

bienvenue en France!!!:)

ini oplossing flessenraadsel?

ik heb die flessen natuurlijk niet gezien maar ik heb weleens gehoodr/gelezen dat men bepaalde peertjes in een fles laat groeien. Als de peer groot genoeg is plukken ze de peer en maken de fles los en vullen de fles met perenlikeur. Het lijkt dan een raadsel hoe de peer in de fles is terecht gekomen. Zou dat het hier ook zijn geweest?