Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Verliefd op Nancy!

Nancy-Charmes 56 km T 790km Over de etappe valt weinig te zeggen: rechttoe rechtaan meestal via jaagpaden langs Meurthe en Moezel naar charmante camping (les Iles) in Charmes. Even werd het nog spannend toen jaagpad na enkele km opgebroken was. Je kon er echt niet langs! Dus terug? Nee hoor! Enkele Fransen wezen op mogelijkheid: steil dijkje af, door braambosje en gewoon fietsen even over prikkeldraad tillen, daarna nog even door een diepe bouwput en we konden gewoon weer verder! En we verdwaalden even op modderig, donker bospad, maar dankzij Garmin was het een eitje om weer op de normale weg te komen. Ontvangst door campingeigenaresse in prachtig Nederlands!  Maar vanochtend! Ontbijten heerlijk in het zonnetje op terras van place Stanislas midden in Nancy!!! Dat moet je minstens 1 keer hebben meegemaakt!! Dat valt honderd keer weg, tegen de paar uurtjes regen die we vandaag onderweg hadden. An heeft toch gewassen en nu maar hopen dat het droog wordt voor morgenvroeg. Morgen pittige etappe naar Saulxures met de dag daarna de eerste echte cols!

Paul en Petra

Wij volgen jullie tocht vanuit Italie. dat het weer niet helemaal meezit op dir moment menen wij al te hebben gezien op de korte flitsen van de tour de France die wij op TV zien. wij denken dat die redelijk bij jullie in de buurt fietsen, maar zeker weten doen we dat niet. Wij zien allemaal regenjassen en mensen met een parapluie. ik hoop dat bij jullie de zon net zo doorbreekt als bij ons in Rome. iedereen leeft en eet hier op straat, zo ook wij, en de temperatuur in de avond is zalig. Wij genieten met volle teugen van de vrijheid die we nu hebben. Voor jullie duurt de inspanning nog even. Veel succes en goed weer toegewenst vanuit Rome. geniet net zoals wij dit doen en hebben gedaan.