Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Varkenspoot! Al eens geproefd?

Charmes-Saulxures 103 km T 893 km Ontbijten op terrasje van de gezelligste camping van de Vogezen! Nog even napraten over woelige nacht: verderop kermis en toen die stopte om 2 uur kregen we onverwacht bezoek van een forse egel in de tent (dwz buitententgedeelte, maar wel 20 cm van An haar hoofd en dan word je toch even raar wakker. Dacht nog even dat An krulspelden ingedaan had... Mw egel even voorzichtig buiten de tent gezet en heerlijk verder geslapen tot half 7 toen de afterparty van de dorpskermis begon! De dag begon zoals gezegd zonnig en vol goede moed stoven we na het ontbijt door Franse velden en wegen, vaak langs prachtige jaagpaden. Daarna veranderde er veel: forse heuvels en regen! In een onooglijk klein gehucht ontdekten we iets wat op kroegje leek. Toevallig, omdat er een feestje was. Dat was onze kans om de bui op een plezierige manier te overbruggen! Menu complet voor 13,50 en Dan maar liefst 4 gangen met wijn erbij! Laat maar komen! Na enkele minuten stonden er twee dampende borden op tafel met daarin twee enorme hele aardappelen en... Een varkenspoot! Specialiteit van de Kok! Nou geloof ik niet dat het de bedoeling was om alles op te eten, maar na een kwartiertje worstelen met de poot, leek het wel of er nu drie keer zoveel op het bord lag! Maar alles lag nu los zeg maar... Want het was lekker gaar! En met de simpele landwijn konden we de zo op het oog, eetbare restanten redelijk wegspoelen...rare jongens die Fransen! Daarna rest van diner afgewerkt en weer in de regenpakken, want buitje bleek actief regenfront. Maar aangekomen op camping Lac Moselotte was het even droog! Tent opzetten lukte ook nog droog, daarna ging de kraan weer open. Maar omdat het droog was gingen we even rondje meertje om en belandden in bar du lac met Wifi!  Leuk om jullie reacties te lezen!  Oplossing Greet heeft de weekprijs gewonnen (leek de jury meest logische antwoord, waren zeker geen fruitbomen en we waren echt nog nuchter Paul toen we het zagen!) Vraag van deze week: waarom eten slakken hun doodgereden soortgenoten op? (en riskeren daarmee zelf de dood) Zijn slakken echt zo lekker? Morgen de eerste echte cols, maar daarna prachtige afdalingen! A demain!

Paul en Petra

We weten uit eigen ervaring dat " tegenslag" voor de "buitenwereld" niet zo voor jezelf wordt ervaren ......een regenbui een egel als bedgenoot ......... Leuk of niet leuk als ervaring .......want het totaal plaatje ervaar je anders. Het blijft bijzonder wat je meemaakt!!! Wij hebben nog 1 dag in Rome en vertrekken dinsdag naar Nederland. hebben onze vlucht kunnen omboeken van vrijdag naar
dinsdag : missie is voltooid en we verlangen naar de jongens en de Beemster, Het is goed zo.Wij blijven jullie
volgen. Geniet ervan!!!!!!

marian knook

wij lezen jullie berichten met belangstelling.
wat is het geweldig en uniek wat jullie doen, heel veel
plezier en veilige fietskilometers toegewenst.
groeten Piet en Marian.