Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Slakkenweer!

Bielersee-Blumenstein 68 km T1117 km Redelijk droog opgepakt, ontbeten in konditorei en richting  Bern! Onderweg Aarberg aangedaan met mooie houten brug om dorpje binnen te rijden. Daarna begint het te regenen en gelukkig veel afdalen naar Bern, laatste km door prachtig bos via mooi fietspad, maar helaas in de regen en klimmen! In de stad zoeken naar geschikte lunchgelegenheid, waar we voor Zwitserse begrippen redelijk goedkoop eten. Zodra we de stad weer uit zijn gefietst, begint het weer flink te regenen. We Komen doorweekt in Blumenstein aan, waar je in de verte al de hoge Bergen ziet liggen! Daar moeten we morgen over. Op camping is ook Belgisch stel net aangekomen, gaan ook naar Nice! Blijft maar regenen, maar zitten onder afdakje van vakantiehuisje gelukkig droog en eten daar onze pasta! Vol verbazing volgen we de verrichtingen van twee slakken voor ons in plant, we noemen ze Bassie en Adriaan en vragen ons af: gaan slakken ook wel eens gewoon van ouderdom dood?? En wat heeft Zwitserland toch met treintjes??

Greet

Jullie zijn al ver gekomen zeg ! Wij vonden Zwiserland indertijd supermooi om te fietsen, maar we zijn er ook een keer met de trein doorheen gereden. Mooi....! Zwitzerland is één van 's werelds meest milieubewuste landen, en dat verklaart ongetwijfeld waarom het eco-vriendelijke treinenstelsel behoorlijk populair en uitgebreid is. Ik heb weleens gehoord dat elke Zwitserse stad is aangesloten is op het treinsysteem.
Als jullie zo snel gaan hoop ik wel dat het ( mijn) Kees gaat lukken jullie te ontmoeten. Afijn dat horen we wel. Hij had vandaag over de 100 km gefietst.