Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Ups en downs!

Blumenstein-Vilp 48 km T1165 km Het leven kent ups en downs, erg toepasselijk hier in Zwitserland! Na de regen van gisteren hadden we vanmorgen even een dipje: ik (Kees) ging door mijn rug! Spit! Combinatie van kou, vocht en zware inspanning. Maar dat zijn de momenten dat je blij bent, dat je met je beste maatje op pad bent! An nam zonder morren alle taken op zich en daarbij: mij in de kleren hijsen, letterlijk dus, want ik kon bijna niks meer!  En hoop lol, want geen beter vermaak dan leedvemaak! Toen we half tien eindelijk op de fiets zaten, was het weliswaar droog, maar alles kletsnat en slechts 12 graden! Dat liep op tot 14 graden om 11 uur, maar ik voelde de kracht uit mijn benen wegvloeien! We besloten om eerder op de trein te stappen naar Goppenstein. Dat bleek goed idee! Trein was lekker warm en in Goppenstein  hoefden we alleen nog maar even af te dalen... Omdat ik afslag naar rustig fietsweggetje miste kwamen we terecht in druk autoverkeer en vele lange tunnels, levensgevaarlijk! Beneden kochten we lekker vers brood en al gauw vonden we een prachtige picknickplek bij boerenschuur! Uitzicht op bergen en mooie wijngaarden! En het was hier 10 graden warmer! Toen ging de telefoon! Marit vertelde dat ze ingeloot is voor geneeskunde!! Eerder hadden we al twee leuke berichten via sms gekregen: Femke heeft stage in Brussel! Hoe trots kun je zijn als ouders!! Berichtje van broer Wim dat hij goed herstelt van zware hartoperatie! tja, dan vergeet je je rug bijna! Hoewel, ik schijn er bij te lopen als een guppy en kan nog geen kopje tillen. We hebben besloten dat we morgen weer de trein nemen om in Italie te komen. Erg jammer, want vooral ik had veel zin om de Simplonpas te bedwingen. Zoals het nu gaat zal de resterende 60 km al een hele opgave worden, maar de warmte van Italie lonkt! We nemen een lekker wijntje op de meiden en op Wim natuurlijk! A domani!

margreet pruis

dus niet alleen hier regen en wat jammer nou dat je door je rug bent gegaan Kees........ maar gelukkig hebben jullie samen plezier en een stukje trein is ook leuk !
bijna alweer in Italie, snel hoor....en kan me voorstellen dat jullie hartstikke trots zijn op jullie 2 lieve meiden !!!!
hoop dat het weer snel beter gaat met je rug, misschien even langs een dokter of apotheek ??
Ayla zou er wel raad mee weten hahaha !!!

marian knook

wat jammer, van je rug, de warmte in Italie zal je wel goed doen. een stukje treinen is toch ook leuk,
Wat een feest van je dochters, je ziet, het gaat gewoon door thuis.
Het is hier heel slecht weer, blijf voorlopig maar uit ned.
groeten Piet en Marian.

Marijke en Kees

Wat kunnen ruggen toch af en toe niet mee willen werken! Kees voelt met je mee Kees. Een goed idee om nu direct door te gaan naar de warmte van Italie. Die Simplonpas komt wel een andere keer. Jullie zijn nog jong! Geniet samen van de goeie berichten van jullie geweldige meiden en broer Wim! Wat een goed nieuws. Dat is toch fantastisch!!Veel sterkte met je rug toegewenst Kees, ook voor Andriesje! We hopen dat jullie verdere reis zonder veel pijn maar warm en zonnig zal verlopen. Groeten vanuit Edam.

Greet

Superbericht van jullie meiden !
Jammer Kees van je rug. Komt nooit uit, maar nu zeker niet. Afijn hopen maar dat het voor korte duur is. Geniet in iedere geval van alles en forceer maar niets.
Groeten uit Zierikzee en net (via een telefoontje van mijn Kees) ook vanuit Zuid-Frankrijk.

Margreet en Jaap

Dat gedoe in die nattigheid is niet goed voor je rug. Achter de bergen ligt vaak de zon. Dus snel naar Italie ! wat een goede berichten van de kinders hè. Marit ingeloot op de UVa, Femke naar Brussel. Rogier ook ingeloot op de VU.

Toby

Wat jammer dat de regen en je spit samen zijn niet goed.
Je ziet er niet leuk uit op deze manier, pech!
Verstandig met de trein te gaan, dan is het warmer, hoop je. Niet te veel, ik hoorde zojuist mensen zeggen dat het erg warm was in Rome, dus..........?
Maar geniet lekker van jullie reis.
Groet,
Toby & Ton.