Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Vervolg

Vervolg 19 juli Er galmt niets door de vallei, alleen in mijn hoofd! Langzaam dringt bij mij door, dat we hier niet mogen blijven en dat we dus terug moeten, richting de hoofdweg! Meneer van de camping legt nog aan An uit, dat de belasting voor de toiletten enz te groot zou worden. Hij heeft telefonisch vandaag ook al 7 mensen moeten teleurstellen! Ach wat een moeilijke beslissingen moet die man nemen! Is hij vanwege ruimtegebrek en regeldruk Nederland ontvlucht en nu zijn dat juist de zaken waar hij dagelijks over moet beslissen! Ik ben helemaal ontgoocheld! Wat heet, ik ben woedend! De gelukkige Nederlanders, die wel een plekje in dit aardse paradijs hebben weten te bemachtigen, kijken ons meelijwekkend aan. Een enkeling prevelt zelfs, dat we wel op hun stukje erbij mogen komen....maar nee, ik  begrijp, dat dit mijn lot is en aanvaard het gelaten... Inmiddels bijna 7 uur begin ik lopend(!) te klimmen over het steile grindpad, het is nu wel heet, droog,stoffig! Ik kijk omhoog en begrijp even in een flits hoe JC zich moet hebben gevoeld toen hij met zijn kruis Golgh..... Stel je niet zo aan! Laat je niet zo kennen man! An brengt me weer terug in de realiteit! We gaan gewoon even terug naar de hoofdweg en proberen die andere camping 12 km verderop, klein stukje maar! Ik begrijp nu weer waarom ik destijds voor haar koos en dat ik zonder haar waarschijnlijk nu nog door de Belgische Ardennen liep! Na anderhalf uur zijn we in de buurt waar de eventuele camping zou moeten liggen...geen bordje, dus maar even vragen! Camping? No, ah refugio?! Si: rotondo sinistre enz inderdaad bordje! nog maar 1500 m! Na bijna 3 km komen we aan in het dal waar deze prachtige oase zou moeten zijn. Het ziet er ook prachtig uit,  maar alles is gesloten!! Het blijkt een wintersportlocatie te zijn en wel voor langlaufers! Het wordt al wel veel kouder, want inmiddels bijna 9 uur als we de tent toch maar hier opzetten. Dreigende wolken beloven niet veel goeds... Maar gelukkig is er een kraantje, dat wel open is! We koken ons noodvoorraadje pasta met tomatensaus en hebben zelfs een flesje rode wijn! (kon ik niet laten liggen in supermarktje) na de laatste hap breekt er een knetterend vuurwerk los! We duiken in ons tentje en vallen bij het gedonder en peplens van de regen, tevreden in slaap!

Reacties

Reacties

margreet pruis

je houdt het wel spannend.........met een wordt vervolgd Kees hahaha
ik had bijna even medelijden met jullie........weer dat hele stuk omhoog te klimmen, maar zolang er nog wijn is en eten...... jullie tevreden samen inslapen, valt mijn medelijden wel mee , haha
tenzij jullie tentje niet waterdicht is............volgens mij hebben jullie meer regenbuien , dan vorig jaar ??
liefs margreet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!