Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Fluitende vroedmeesterpadjes en fijne vrienden!

Rustdag! En daarna verder! 99 km T 1747 km Tent inpakken wegwezen! Dit is geen camping voor ons! Naar dorpje lekker koffie met croissantje! Daarna naar Dolce Aqua, weer aan de koffie, krantje en nog wat rondkijken. Opeens ben je toerist i.p.v reiziger! Bevalt niet echt... Dan eten we nog een pizza en krijgen we bericht van Theo en Ellen, dat ze zijn aangekomen! Wij zetten ons in beweging en beginnen aan de beklimming:hun zomerhuisje ligt ongeveer 300 m boven het dorp... Rond half vijf zijn we er: ze staan al op de uitkijk op het balkon en Theo maakt mooie actiefoto van ons! Hartelijke begroeting volgt, wat een prachtig plekje hebben ze toch hier! En wat gezellig! We worden ook nog getracteerd op heerlijk etentje bij (bevriende) Adolfo. Ellen heeft hier ooit nog gewerkt schijnt het... Ze zijn erg hartelijk en eten is heerlijk! Na een heerlijk nachtje volgt gezellig ontbijt en roerend afscheid...maar we hebben nog een afspraak: met Kees! Hij fietst de andere kant op... En is nu in Ventimiglia! We hebben om 10 uur bij station afgesproken en ontmoeten hem al om kwart voor. We drinken samen koffie en praten bij, veel te kort, maar we willen allebei nog ergens komen vandaag.... Wij gaan eerst weer een stukje met treintje(€2,80!): naar Menton.We zijn weer in la douce France! Vandaar is er een mooi weggetje naar Nice. Hoewel er nog een pittige klim naar de Corniche (we kijken letterlijk neer op de allerrijksten der aarde!) en schitterende afdaling naar Nice in zit! Daarna een prachtig fietspad dwars door Nice, langs aeroport, waar we ooit Mark nog afhaalden! Ik kN het niet laten en neem nog even een heerlijke duik in de golven en dan richting binnenland, Pont sur Loup. Maar alles is daar complet! Uiteindelijk belanden we toch nog (100 km!) in Tourettes Le Loup op prachtig campinkje met geweldig hartelijke ontvangst! Er liggen twee luxe ligstoeltjes bij de vuilnis, die nog graag een avond en ochtendje langer dienst willen doen. We eten trouw onze pasta (recept 46!!) en slapen als marmotten met vaag op de achtergrond het prachtige gefluit van de vroedmeesterpadjes!

Mark en Marit

Wauw! Wat leuk! Ik heb daar toen ook nog met Theo en Ellen gegeten! Gek eigenlijk want als je er overnadenkt zitten we nu hemelsbreed misschien 200/300 km van elkaar vandaan! Hier gaat alles goed, de folle van de tour de france is voorbij...iedereen is op dus nog even bijtanken voor de laatste week en ...genieten! We zijn per slot van rekening in La douce France! We wensen jullie nog een goede reis en tot snel
xxx Marit en Mark

Greet

hé fietsers,
Leuk om te horen dat jullie Kees ontmoet hebben.
Ik begreep vandaag via Kees ( voor de telefoon) dat hij nu in die ( eigenlijk gesloten) camping overnacht , waar jullie ook waren, die met dat ene "koude" kraantje.
Geniet van Frankrijk !