Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Onderkoeld in de Provence!

Cabasse-Puyloubier 68 km 2040 Dreigende lucht vanochtend, dus snel inpakken en wegwezen! In dorpje eerst naar boulangerie voor croissantjes en escargots. Daarna naar de overkant: café des sports voor een heerlijke double café! Krantje en vooruit nog maar een double! Stuiterend van de caffeine, fietsen we richting St. Maximine. Onderweg begint het echter te regenen. We schuilen nog even onder coniferenheg, maar het houdt niet op, dus regenjasjes aan en verder! 4 km voor St. Maximine begint het nog veel harder te regenen en bovendien gaat het onweren! De temperatuur is inmiddels al gezakt naar 16', ongekend voor deze streek! In het stadje racen wij door alle afzettingen heen (markt!) naar het centrum, waar onze redding wacht die "restaurant Le Renaissance" heet! We wringen onszelf zoveel mogelijk uit en bestellen lekker warm eten, waar we heerlijk van smullen. We waren bijna onderkoeld, maar warmen nu weer lekker op! Na de café gaan we weer op weg. Er komt zo nu en dan een vaal zonnetje te voorschijn en de temperatuur stijgt weer naar rond 25 graden! De camping (Cezanne) is eigenlijk complet, beheerder is er ook niet, maar we bellen hem toch even om te vragen of hij misschien toch niet une tres petite emplacement pour deux pauvre cyclistes.... Ja hoor! 17 of 18 ga maar vast staan, ik kom nog wel even langs. À bientot! lekker plekje op terras, met uitzicht op Montagne Sainte-Victoire, heerlijke douche! Even naar dorpje voor wat etenswaren en we zitten weer prima voor een nachtje! Morgen 1 na laatste etappe naar Mallemort? En dan vrijdag slot-etappe naar Avignon! En ik beloof dat ik het nooit meer te koud voor Pastis zal vinden! Bbrrrr wat kan het nog veel kouder!! À demain!