Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Mistral!

Puyloubier-Mallemort 77 km T2117 Stralend blauwe lucht als we wakker worden. Nou ja, wakker worden, bijna geen oog dichtgedaan: koud en buurman (3m onder ons) zaagde vannacht het hele bos om! We waren blij, dat de zon om 7 uur op onze tent begon te schijnen! Heerlijk weer dus vandaag! Eerst naar dorp om croissants en dan naar plaatselijke cafe voor twee doubles... Maar cafe is nog dicht!  We zetten even verderop zelf maar even een bakkie en genieten van dit geimproviseerde ontbijtje! Dan weer op pad: flink omhoog in de richting van de Monts St Victoires! Wordt beloond met schitterend uitzicht en daarna prachtige afdaling richting Pelisanne, waar we lekker lunchen (Salade de chevre chaud!) Dan fietsen we dit stadje uit in de richting van Salon de Provence. Daarna nog flinke klim en prachtige afdaling! Nog even stevig doorfietsen, tegen de wind in! (er waait hier vandaag een stevige Mistral!) De camping is klein, simpel, goedkoop (12 euro) maar grote plek(!) leuke mensen, weinig Nederlanders en leuk zwembadje, waar we gelijk dankbaar gebruik van maken. Daarna naar stadje 3 km verderop boodschappen doen en heerlijk eten (pasta en Salade !) en Franse kaas toe! Elk kwartier dendert hier een TGV voorbij met een snelheid van rond de 300 km per uur! Net of er een Bowing 747 opstijgt!! Vanavond is er ook nog film, maar of we dat nog halen na vorige nacht???? Ggaaaaaaapppzzzzzzzzzzz!!!!! À zzzzxdezzzzzzzmazzzzzinzzz!

Kees

Nou luitjes: geimpoviseerde ontbijtjes noem ik oud brood van gisteren met gesmolten kaas van eergisteren. En uit eten gaan laat je wel als je in Zwitserland bent. Wel handig als je gewoon weer Duits kunt praten. Het Zit er bijna op voor jullie? Goede terugreis.