Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Festival D'Avignon!!

Mallemort-Avignon! 60 km 2167km Prachtig weer! En de Mistral lijkt over te zijn! (niets blijkt minder waar onderweg) we rijden over prachtige paden door allerlei fruitboomgaarden richting. Cavaillon (beroemd om zijn meloenen, maar we zien er niet een!) wel veel prachtige appels, peren, pruimen en perziken! Deze staan in grote kisten pasgeoogst langs de weg! Het kost veel moeite om er niet even een paar 'pour une petite degustation' mee te nemen.... De perziken zijn trouwens helemaal geel! Nog nooit gezien! Vast heel exclusief! Maar niet geproefd dus..... Dan komen we in de Vaucluse met eerst de Luberon en later de Mont Ventoux prominent in beeld! We drinken koffie in beroemde brasserie: café Fin de Ciecle Het gebak erbij moet je dan eerst even bij de pattisserie kopen...tarte au flan! Dan komt het mooiste van onze tocht! De benadering en binnenkomst in Avignon! Eerst via prachtige weggetjes, dan via geweldig mooie fietsroute langs beekje (Sorgue) naar centrum! Hulde aan Paul Benjaminse! Pas bij de ring om de oude stad is het even druk met auto's. We steken over en begeven ons tussen de festivalgangers van het stadje! Ontzettend gezellig! We voelen ons hier gelijk helemaal thuis! Zeker als we in het mooiste straatje van Avignon (Rue des Teinturiers(!) een heerlijk plekje om te eten vinden! Dit is echt een geweldig gevoel! We hebben ons einddoel zonder noemenswaardige problemen gehaald en de slotetappe is echt een hoogtepunt van deze reis! Na het eten gaan we met de navette naar de overkant, waar gelukkig nog een prachtig plekje op ANWB camping van het jaar 2010 voor ons is! Lekker in de schaduw! We gaan hier nog lekker een avondje en dagje genieten, voordat we morgen op de bus naar huis stappen! Het was een geweldige tocht, een fantastische vakantie! We beginnen nu wel bijna erg uit te zien naar thuis, de meiden, buurtjes, vrienden, Luna! We komen eraan! Maar nog even genieten hier in Avignon, want het is hier echt geweldig! Hiermee eindigt dit verslagje van onze tocht! Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties! Zodra we thuis zijn zullen we er nog een paar leuke foto's op zetten! Au revoir! Andriesje & Kees

Piet en marian knook

We hebben genoten van jullie verhalen gelukkig alles
goed gegaan profisiat met de behaalde km.
Het mooie weer komt er hier aan, dat nemen jullie mee.
groeten en goede thuis reis.

Greet

Ook van mij : Goede terugreis naar Nederland en bedankt voor de mooie verhalen ! Genieten van Avignon hebben wij 2 jaar geleden ook even kunnen doen. Lijkt me een leuk slot van jullie reis. We horen van elkaar.
Groeten Greet