Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Hoogtepunt

8-7-12 Schwarzwald-Erpfingen Schwabische Alb 95 km (totaal:905) Al heel vroeg voel ik nattigheid: 6.15 uur hoor ik licht gerommel: eruit douchen en tent afbreken: net op tijd weten we onze fietsen en onszelf onder afdakje te plaatsen  Dan breekt zwaar onweer uit. We moeten zelfs schuilen in kookruimte van 1,5 bij 1,5! We hebben inmiddels broodjes gehaald en zetten nog een bakje troost. Rond half 9 wordt het iets droger en besluiten we te vertrekken. De klim van gisteren (6km) wordt nu een roekeloze afdaling. Zeker nu het weer flink begint te . In Weil der Stadt ( na 30 km regen!) willen we wel even bijkomen en opdrogen in Konditorei. Lekkere koffie mit Apfelstrudel! Als het op is schijnt de zon en maken we lange afdaling door Park Schonbuch. Hier eten we nog restant van lekkerste pizza ooit ( van de vorige camping) Dan op naar Tubingen. Gezellige studentenstadje met praChtige folklore: varen op de Neckar in soort Gondels.  Prachtig gezicht vanaf de brug in centrum. ( Stocherkahn heet dit) Na Tubingen beginnen we in kolonne aan de beklimming van de Schwabische Alb van ongeveer 400 m naar ruim 700 Valt erg mee. De beklimming naar onze camping was gisteren net zo zwaar. We maken kennis met mede- pelgrims: stel uit Leiderdorp en stel op tandem uit Uden. Zij is 7 jaar geleden blind geworden en nu maken ze al 6 jaar fietstochten zoals deze naar Rome! Chapeau! Erg aardige mensen! We Komen ze vast nog tegen, want ze vertrekken een dag na ons uit Rome! De klim naar de camping is nog even pittig! Garmin leidt ons via landweggetjes omhoog naar schitterende camping midden in de Schwabische Alpen. Waar we zo meteen aan de schnitzel gaan. Want het is zondag en dan gaan we uit eten. Lekker terrasje bij restaurant camping, lekker in zonnetje! Heerlijk dagje ondanks spetterend begin.

paul en petra

Tja die Swabische Alp wordt in de "bijbel van Reitsma"aangekondigd als de eerste serieuzee klim, maar getraind als jullie zijn........ is het een peuleschilletje. Leuk dat we alweer snel een berichtje van jullie hebben en zo te lezen vinden de andere fans dat ook! Hopen dat het bij dit onweerbuitje blijft. De berichten vanuit hier waren heftig over de weersomstandigheden in midden en zuid Duitsland, dus we waren in gedachten bij jullie en zijn blij dit berciht te lezen. Tot het volgende bericht en geniet van de tocht richting Bodensee!!!

Ellen en Theo

Wij vinde jullie weer erg stoer hoor! Ondanks de spatten steeds weer op de fiets! Het weer hier is de komende week een beetje triest. Hier missen jullie dus niets.
Veel succes met kilometers vreten!
Groetjes en veel liefs,
Theo en Ellen

Arie en Margareth

Hee globetrotters! Het verschil is: jullie blijven gewoon doorfietsen ondanks de weersomstandigheden. Wij zoeken drogen dagen uit en die zijn er niet veel. De training achterstand wordt steeds groter. Gelukkig mogen wij pas in september pieken, we hebben nog even.
Veel plezier en succes.

margreet pruis

hay, jullie zijn vast alweer een paar 100 km verder...gezellig om steeds leuke mensen te ontmoeten !
hier onweert het weer eens en het is koud !
veel plezier verder en waar blijft een fotootje???
liefs margreet