Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Pittig pasje!

Zondag 18 Juli Andeer-Colico (Comomeer) 80 km Totaal:1408 km Vandaag de topdag totnutoe! Letterlijk en figuurlijk! Om half 9 begonnen we aan de echte beklimming van de Splugenpas. Eerst tot het dorpje Splugen(1450 m) waar we koffie dronken met abrikozentaart en voorraad eten en drinken voor klim en afdaling! Daarna via vele haarspeldbochten omhoog naar de top! (2123m) Het was behoorlijk zwaar met al die bagage! Maar An klom als een berggeit en ik kon volgen (30 kg meer gewicht!) 12.30 uur boven! op de top gezellig met Italiaanse jongen gepraat, die gelijk met ons opklom. Daarna jas aan (er lag nog sneeuw!) helm op en daarna afdalen naar Chiavenna (300m, dus ruim 1800 m afdalen! Ruim een uur lang in de remmen!) in Chiavenna lekker echt Italiaans gegeten en toen weer verder afdalen naar het Comomeer, waar we nu zitten. Lekker gezwommen in het meer en straks pizzaatje halen en dan denk ik, dat we vannacht wel lekker zullen slapen, nu deze hobbel erop zit! En uh...We zijn in Italie! (9e land!) en dat parlare Italiano este molto difficile! A domani!

Reacties

Reacties

Karin van Opdorp

Vanuit Tilburg volg ik via sms-jes de tocht die onze zoon Geert samen met Luc maakt. Ik zoek op internet ook naar verhalen van anderen die de tocht maken en vandaag tref ik uw verhaal aan! En wat zie ik: u bent Geert en Luc tegengekomen! Zo leuk om te lezen. Heel veel succes nog en de groeten aan Geert en Luc.

margreet pruis

lijkt me best eng hoor, dat afdalen......een uur op de remmen !!
dus jullie zijn nu in Italie, lekker pizza , spagetti en ijs niet te vergeten !
Bevallen jullie nieuwe fietsen goed ?
en voor vanavond BUONA NOTTE !!!!
liefs margreet

Reindert en Ini

Nu alweer in Italië, super hoor. Doe alsjeblieft voorzichtig in dit land. Maar ik denk dat jullie wel goed zullen uitkijken.
Komen jullie ook door Toscane? Daar heb ik heel wat kilometertjes weggetrapt. Mi prega di non bestamiare!!

annie wijffels

Kreeg van Karin het bericht dat jullie Geert en Luc ontmoet hebben. Leuk. Ze zijn ondertussen al in Modena. Haal die nog maar eens in!
Hartelijke groet, Annie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!