Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Forza Firenze!

Vrijdag 23 juli Marsena-Florence! 120 km! Totaal: 1940 km Vanochtend zaten we al om 8 uur op de fiets, omdat we gisteravond hadden bedankt voor de diavoorstelling over India...we zaten op natuurcamping... Eerst vreselijk klimmen...de campingbaas zei nog: je kunt veel beter naar Pistoia via....maar wij gingen gewoon via de route van prof Benjaminse en op de een of andere manier weet hij de routes altijd zo te kiezen, dat je altijd het gevoel hebt dat de klimmetjes altijd veel makkelijker zijn dan de kant die je afdaalt! (wij zeggen steeds: blij dat we niet via deze kant hoeven te klimmen! Vanochtend dus flink klimmen maar de afdalingen naar Pistoia was werkelijk duizelingwekkend! Na een heerlijke lunch met fantastische tafelwijn! Besloten we om nog even door te gaan naar Firenze!(Florence!) we hadden alles mee! De wind in de rug en via prachtige fietspaden rolden we via de oever van de Arno en de ponte vechio de prachtige stad binnen! (toen nog wel ff flink doortrappen naar de camping, maar dat was meer dan de moeite waard! Die is nl 100 meter boven de stad met een weergaloos uitzicht over de stad! We zitten nu op schitterend terras nog even pizza te eten en te genieten van de sfeer: allemaal jonge mensen om ons heen...supersfeertje! morgen gaan we de stad in! Rustdag dus! Tijd zat want Rome is niet zo ver meer... En we krijgen nog zoveel mooie stadjes: Siena, Montepulciano en de Chiantistreek en we hebben nog ruim een week! Dit is echt vakantie in optima forma! De italiaanse mannen: vanochtend onderweg zaten ze al gezellig op een rij alsof de Giro d'Italia voorbij kwam! Ze moedigden ons enthousiast aan! En ook de chauffeurs onderweg behandelen ons fietsers met veel respecto! Wel een beetje gek: je ziet ze geen bier drinken...maar allerlei (vrouwen)drankjes drinken! Gelukkig drinken sommigen ook wijn!