Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Lago di Chiusi

Maandag 26 juli Siena-Lago di Chiusi 90 km Totaal 2102 km gisteren eerst nog even Siena bekijken. Mooie stad, maar niet voor fietsers! Veel te steil en allemaal eenrichtingstraatjes! Heerlijk koffie gedronken en daarna op weg naar Le Cretes, een heel mooi gebied even buiten Siena. Heel droog en heel wonderlijk landschap ! Wel veel klimmen, maar het was perfect weer! 30 gr met heerlijk koel windje! Daarna op weg naar het Lago di Chiusi waar we vannacht op een jarenlang verwaaarloosde camping aan het Lago stonden! Oude uitgewoonde caravans en daartussendoor een enkele camper van een visser. De vis uit het meer smaakt prima! Dat hebben we gisteravond ervaren in het superrestaurant van deze camping (pesce d'oro) echt heerlijk gegeten en de wijn was geweldig lekker! (en goedkoop!) dan snap je weer, waarom ze hier zo weinig bier drinken! In de Beemster is het feest in volle gang en daar zal wel heel wat bier worden ingenomen! Proost jongens! Vanochtend hoorden we eindelijk weer eens een wielewaal! Klinkt zo vertrouwd!