Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Cultura!

Dinsdag 27 juliLago di Chiusi-Orvieto 55 km Totaal 2157 km via de oude Via Roma zijn we nu in Orvieto aangekomen, dat wil zeggen Orvieto-scalo. Orvieto zelf ligt op een enorme bult hierboven ons! We wilden daar met fiets en al via de funiculare naar toe, maar de roltrappen om bij dat treintje te komen zagen we niet zitten...te smal. Dus plan B uit de kast getrokken: restaurantje opgezocht:il Saporetto! Aanbevolen! Goed en erg goedkoop! Natuurlijk namen we het menu incl de beroemde witte Orvieto wijn! En toen bedachten we, dat het toch wel leuk zou zijn, om dit prachtige oud Etruskische stadje vanavond te bezoeken! Laat nou net naast dit resto een mooi hotelletje staan (zelfde eigenaar) en daar hebben we nu een kamer(!) de fietsen staan veilig in de kelder en van hier loop je zo naar de funiculare! Rome wacht nog maar een dagje langer....de paus weet ervan! En even een half rustdagje mag best na die val van gisteren! Het bezoek aan Orvieto was meer dan de moeite waard! Nog nooit zo'n mooie kerk gezien ....en dan heb ik het alleen nog over de buitenkant van deze Duomo! Zo prachtig!! Kan Rome nog mooier? Het heeft hier even geregend en het is lekker afgekoeld naar 24 graden...morgen gewoon weer dik dertig! De funiculaire reed trouwens niet...met de bus dus! Gelukkig vanmiddag niet geprobeerd met de fietsen! We kregen trouwens van Luc en Geert een berichtje dat ze al dagen in Rome zijn! En waar zou Luigi zitten! In Siena hebben we Henk Nijland ontmoet! Hij fietst van Rome naar huis (Duiven) hij is te volgen via: www.henkopweg.nl Aardige man! A domani !