Volg Kees en Andriesje op hun fietstochten door Europa

Roma!

Donderdag 29 juli Lago di Vico - Rome! 88 km Totaal: 2345km Spannende dag vandaag! Zou het lukken om ons einddoel te bereiken? Lekker vroeg op pad, fleeces aan, want nog maar 25 gr... Bbbrrr. Maar al gauw moest er flink geklommen worden, dus uit die handel! Eerst aan de koffie met... En daarna fris op weg naar Rome! Dachten we....maar we reden de verkeerde kant op! En enorm steil klimmen natuurlijk! Terug dus andere weg, 8 km voor niks! Rond een uur of 1 razen we meestal van de honger en zoeken we een lekker stekkie om te lunchen...vandaag liet ik dat klusje over aan de navigatie..hij bracht ons in een gehucht waar een resto moest zijn... Nou echt niet hoor! Een paar verlaten huizen en een fontein op pleintje...maar daarachter die woeste heg met klimplanten...schittert daar een tafeltje? Kan toch niet waar zijn! An gebaart...wegwezen hier! Ik heb trek! Toch even om hoekje kijken! Er zitten mensen te eten! Is dit particulier? Née hoor we zijn meer dan welkom! En...kortom we eten hier geweldig lekker! Wedden dat hier nog nooit een Ned Is geweest! (adres op aanvraag te verkrijgen!) Dan moet er weer serieus gefietst worden! Heuvel op, heuvel af! Het wordt steeds drukker en weldra zitten we op een enorme autostrada met spitsverkeer! Na de via Aurelia volgt de via Vaticana en fietsen we opeens langs de hoge muur van Vaticaanstad! Paar keer de hoek om en dan ligt daar enorm en overweldigend..het Piaza San Pietro voor ons! We zijn er eerst even stil van en dan zoenen we elkaar! We hebben het gered! Na ruim 2300 km zijn we er!!!! We vragen twee meiden om foto's te maken en gaan dan in de schaduw zitten en laten alles op ons inwerken. Daarna op zoek naar een terrasje om het te vieren! Daarna gaan we op zoek naar het station en komen per ongeluk in een filmset terecht in een parkeergarage...dit is dus niet het station! Uiteindelijk met boemeltje naar Lago di Bracciano, waar we een geweldige camping treffen! (Porticciolo) warm ontvangst en prachtig plekje onder sinaasappelbomen met rijpe sinaasappels eraan! We douchen, drinken nog een biertje aan het meer! Eten nog een pizza op gezellig campingterrasje en voelen ons weer helemaal thuis! Morgen rustdag en daarna nog enkele dagen om Rome te bekijken! Het lijkt wel vakantie! A domani!

Reindert en Ini

Proficiat!! Wat een mooie prestatie nu jullie het doel hebben bereikt. Geniet nog even lekker van Rome.

Margreet en Jaap

Het is gelukt, de opdracht is voltooid. Geniet van Rome. Laat de fietsen even aan de kant en bewonder....

Toby

Geweldig, jullie zijn er!! Gefeliciteerd. Geniet van Rome.

margreet pruis

gefeliciteerd !!!, een knappe prestatie !
het was leuk om met jullie mee te reizen , ben straks benieuwd nog naar jullie foto's.
nog een fijne dag(en) in Rome en een goede reis terug naar huis !
liefs margreet